Nu: Dubbelt bloggande!

När jag började blogga på internationella kvinnodagen, inspirerad av min son Jons blogg, hade jag inte en aning om vad det skulle leda till. Nu har snart 2000 besökt min Kairoblogg! Tack för alla trevliga och uppmuntrande kommentarer, det här med att blogga är ju riktigt kul! Och nu har mina systerdöttrar följt i mina fotspår, tänk att moster Mia kastade sig ut i cyberrymden före er!

Jag lever två liv, ett i Kairo och ett på Österlen. Nu har jag rest hem för sommaren och tänker försöka hålla liv i TVÅ bloggar! Jag kanske tar mig vatten över huvudet, men från och med idag kan du även besöka Mias Österlenblogg. Den kommer framför allt att handla om vad jag ser och upplever i min trädgård: Killahusets trädgård. Ett lika vilt som vackert rosenparadis.  Nu ska det städas, grävas och planteras i paradiset tills det öppnar för allmänheten efter midsommar!

i-rosteatern.jpg

3 kommentarer

Filed under Okategoriserade

3 responses to “Nu: Dubbelt bloggande!

  1. anna-clara.

    Hej Mia, Jag kom hem från Anafora t påsk o är nu på väg ner t skåne för sommarbo. Känner du till koptiska Anafora? Tänker att du nog gör det.
    Ska hålla utkik efter dina rosor i sommar!
    Första bloggandet i evigheten för mig, inkarnation!
    Tack för goda vinklar i dina texter.

  2. Hej Anna-Clara!

    Jag har länge velat åka till Anafora, hoppas få möjlighet att besöka retreaten i höst.
    Vamt välkommen att hälsa på bland rosorna i sommar! Jag har öppet så snart de börjar blomma, med visningar varje dag kl. 17.00, utom måndagar.

    …och eftersom du just varit på Anafora kanske du är i stämning för följande rader, av Tertullianus, en av kristenhetens första teologer:
    ”Om jag skänker dig en ros, kommer du icke längre att tvivla på Guds närvaro”.

  3. anna-clara.

    Tack för rosen! Gott att de gamla fädernas ord blommar, igen o igen.
    Ja, välkommen i höst t Anafora!
    I nov har jag en skapande retreat där.
    Letar plats att läsa arabiska. Har inte lärt mej älska Kairo än men blir kanske det ändå.

    Nästa vecka ska jag till annan Killa på Österlen o pilgrimsvandra. Källor och oaser finns här och där!

    Allt gott, Anna-Clara.

Kommentera

